zvířata - ruční práce - staré technologie


bezlepkový kváskový pařený chleba

18.02.2012 12:56

chleba je z kukuřičné a pohankové mouky se slunečnicovými semínky

a jak na to?budeme potřebovat:1,5hrnku kukuřičné mouky

                                      asi 3/4hrnku pohankové mouky/na váhu mají obě mouky 300g/

                                           2-3lžíce bezlepkového kvásku-množství jsem upravila podle návodu na sáčku s bezlepkovým        kváskem,ten by měl dodat do chleba bakterie mléčného kvašení,příště chci ještě vyzkoušet  místo  bezlepkového kvásku přidat do těsta laktobacily koupené v lékárně,zatím ještě nevím jaké a  kolik, vyzkouším a zpráva o tom jak to dopadlo se objeví v dalším  příspěvku,máte-li někdo skušenost s laktobacily napište prosím

                                            250ml vody

                                            2 lžíce lněného semínka - koupila jsem ho v lékárně , umlela na jemno ,zalila horkou vodou a nechala

bobtnat několik hodin

                                            slunečnicové semínka - podle chuti lze obměňovat,zkoušela jsem přidat i trochu uvařené rýže,nebylo to špatné

                                            sůl

                                            1/2 kostky kvasnic

takto vypadá těsto z mouky,vody a kvásku hned po promíchání

namleté lněné semínko zalité horkou vodou,do chleba jsem později přecedila jen slizovitou tekutinu,která se utvoří po několika hodinách,

přidává se proto,aby těsto dobře vázalo a nedrobilo se,místo lněného semínka lze také použít jemně nastrouhaný vařený brambor

takto vypadá těsto po 6-ti hodinách,kvásek těsto sice "nezvednul",ale dodal mléčné bakterie a příjemnou navinulou chuť,do těsta jsem přidala slunečnicové semínka,rozdrobila kvasnice a přidala přecezenou tekutinu z lněného semínka a sůl a promísila,prohnětla,stačí chvilka 

těsto jsem dala do formy vyložené pečícím papírem a nechala kynout necelou hodinu,forma je skleněná obdélníková,

v tomto pekáčku probíhá paření na plotýnce,na dno jsem dala háčky a nalila vařící vodu

nádoba je asi 1-2cm ponořená do vody

je potřeba ji zakrýt,aby do těsta nekapala voda vysrážená zespoda na poklici

no a poklice je z druhého pekáčku,pekáček je přes dvě plotýnky,voda by měla vařit jen mírně,jen tak se převalovat,

pařila jsem  1,5hod

 

tak vypadá chleba těsně po paření,kdo chce slabou kůrku může dát chleba asi na 15min zapéct do trouby vyhřáté  na 200st.

a to je výsledek,kůrka i střídka má tmavší barvu,je to tím,že jsem použila mouku z kukuřice,kterou si můžete prohlédnout v kolonce

produkty

ráda se s vámi podělím o vaše zkušenosti,napište prosím

 


—————

Zpět